Ad Code

Verbul a îngheța (frieren) în germană

frieren (fror, hat/ist gefroren)
1. a îngheța la ceva (hat)
- a simți o puternică și neplăcută senzație de rece;
    In den dünnen Schuhen wirst du im Winter, an den Füßen, frieren.
    În pantofi subțiri, iarna, vei îngheța la picioare.
    Iarna, în pantofi subțiri îți vor îngheța picioarele.


2. ceva îngheață
- un lichid își schimbă starea;
    Das Tauwasser ist zu Eiszapfen gefroren.
    Picăturile de apă au înghețat în țurțuri.
    Picăturile de apă s-au transformat în țurțuri.


3. este înghețat (hat)
- temperatura este sub 0 grade Celsius;
    Laut Wetterbericht wird es heute Nacht frieren.
    Conform prognozei meteo, în această noapte va îngheța.

4. cineva îngheață
    Mich friert!
    Îngheț!
    Ohne Handschuhe hat es mich, an den Händen, gefroren.
    Fără mănuși mi-au înghețat mâinile.
"Iarna nu-i ca vara..."

Conjugare frieren la modul indicativ



 ➭ frieren la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich friere eu îngheț
du frierst tu îngheți
er, sie, es friert el, ea îngheață
wir frieren noi înghețăm
ihr friert voi înghețați
sie, Sie frieren ei, ele îngheață  

 ➭ frieren la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich fror eu înghețam
du frorst tu înghețai
er, sie, es fror el, ea îngheța
wir froren noi înghețam
ihr frort voi înghețați
sie, Sie froren ei, ele înghețau
 ➭ frieren la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe gefroren eu am înghețat
du hast gefroren tu ai înghețat
er, sie, es hat gefroren el, ea a înghețat
wir haben gefroren noi am înghețat
ihr habt gefroren voi ați înghețat
sie, Sie haben gefroren ei, ele au înghețat           

 ➭ frieren la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde frieren eu voi îngheța
du wirst frieren tu vei îngheța
er, sie, es wird frieren el, ea va îngheța
wir werden frieren noi vom îngheța
ihr werdet frieren voi veți îngheța
sie, Sie werden frieren ei, ele vor îngheța         

Conjugare frieren la modul conjunctiv



 ➭ frieren la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich friere eu să îngheț
du frierest tu să îngheți
er, sie, es friere el, ea să înghețe
wir frieren noi să înghețăm
ihr frieret voi să înghețați
sie, Sie frieren ei, ele să înghețe  
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ frieren la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich fröreeu aș îngheța
du fröresttu ai îngheța
er, sie, es fröreel, ea ar îngheța
wir frörennoi am îngheța
ihr fröretvoi ați îngheța
sie, Sie frörenei, ele ar îngheța
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ frieren la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde friereneu aș îngheța
du würdest frierentu ai îngheța
er, sie, es würde frierenel, ea ar îngheța
wir würden frierennoi am îngheța
ihr würdet frierenvoi ați îngheța
sie, Sie würden frierenei, ele ar îngheța             
 ➭ frieren la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich hätte gefroren eu aș fi înghețat
du hättest gefroren tu ai fi înghețat
er, sie, es hätte gefroren el, ea ar fi înghețat
wir hätten gefroren noi am fi înghețat
ihr hättet gefroren voi ați fi înghețat
sie, Sie hätten gefroren ei, ele ar fi înghețat         

 ➭ frieren la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte frieren können eu aș fi putut să îngheț
du hättest frieren können tu ai fi putut să îngheți
er, sie, es hätte frieren können el, ea ar fi putut să înghețe
wir hätten frieren können noi am fi putut să înghețăm
ihr hättet frieren können voi ați fi putut să înghețați
sie, Sie hätten frieren können ei, ele ar fi putut să înghețe       

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii