Ad Code

Verbul a fugi (fliehen) in germana

A fugi cu sensul de a scapa, a se refugia, a evada, a se adaposti din calea unei amenintari. Fliehen este un alt verb neregulat, a cărui conjugare și traducere o puteți învăța din această lecție.
fliehen (floh, ist geflogen)
1. a fugi de ceva, de cineva
- din cauza fricii a fugi către un loc presupus mai sigur;
    Die Maus flieht vor der Katze ins Mauseloch.
    Șoarecele fuge de pisică în gaura lui.
    Die Männer fliehen aus ihrem Land.
    Bărvații fug din țara lor.
    Der Verbrecher ist aus dem Gefängnis geflohen.
    Criminalul a evadat din închisoare.
    Der Widerstandskämpfer musste vor seinen Verfolgern fliehen.
    Rezistența a fost nevoită să fugă de persecutorii săi.
a fugi, a scăpa - fliehen

Conjugare fliehen la modul indicativ



 ➭ fliehen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich fliehe eu fug
du fliehst tu fugi
er, sie, es flieht el, ea fuge
wir fliehen noi fugim
ihr flieht voi fugiți
sie, Sie fliehen ei, ele fug       

 ➭ fliehen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich floh eu fugeam
du flohst tu fugerai
er, sie, es floh el, ea fugea
wir flohen noi fugeam
ihr floht voi fugeați
sie, Sie flohen ei, ele fugeau
 ➭ fliehen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich bin geflohen eu am fugit
du bist geflohen tu ai fugit
er, sie, es ist geflohen el, ea a fugit
wir sind geflohen noi am fugit
ihr seid geflohen voi ați fugit
sie, Sie sind geflohen ei, ele au fugit          

 ➭ fliehen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde fliehen eu voi fugi
du wirst fliehen tu vei fugi
er, sie, es wird fliehen el, ea va fugi
wir werden fliehen noi vom fugi
ihr werdet fliehen voi veți fugi
sie, Sie werden fliehen ei, ele vor fugi           

Conjugare fliehen la modul conjunctiv



 ➭ fliehen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich fliehe eu să fug
du fliehest tu să fugi
er, sie, es fliehe el, ea să fugă
wir fliehen noi să fugim
ihr fliehet voi să fugiți
sie, Sie fliehen ei, ele să fugă     
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ fliehen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich flöheeu aș fugi
du flöhesttu ai fugi
er, sie, es flöheel, ea ar fugi
wir flöhennoi am fugi
ihr flöhetvoi ați fugi
sie, Sie flöhenei, ele ar fugi      
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ fliehen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde flieheneu aș fugi
du würdest fliehentu ai fugi
er, sie, es würde fliehenel, ea ar fugi
wir würden fliehennoi am fugi
ihr würdet fliehenvoi ați fugi
sie, Sie würden fliehenei, ele ar fugi                  
 ➭ fliehen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich wäre geflohen eu aș fi fugit
du wärest geflohen tu ai fi fugit
er, sie, es wäre geflohen el, ea ar fi fugit
wir wären geflohen noi am fi fugit
ihr wäret geflohen voi ați fi fugit
sie, Sie wären geflohen ei, ele ar fi fugit             

 ➭ fliehen la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte fliehen können eu aș fi putut să fug
du hättest fliehen können tu ai fi putut să fugi
er, sie, es hätte fliehen können el, ea ar fi putut să fugă
wir hätten fliehen können noi am fi putut să fugim
ihr hättet fliehen können voi ați fi putut să fugiți
sie, Sie hätten fliehen können ei, ele ar fi putut să fugă          


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii