Ad Code

Verbul a consuma (fressen) in germana

fres-sen (frisst, fraß, hat gefressen)
1. un animal consumă ceva
    Affen fressen gern Bananen.
    Maimuțelor le place să mănânce banane.
    Meine Katze frisst mir aus der Hand.
    Pisica mea îmi mănâncă din mână.

2. a consuma ceva (vorbit)
- ca om, a consuma ceva adesea prea mult în mod lacom sau dezgustător;

3. ceva consumă altceva
- ceva consumă o cantitate mare din ceva (energie, electricitate, putere);
    Sein Sportwagen frisst 15 Liter Benzin auf 100 Kilometer.
    Mașina lui sport consumă 15 litrii de benzină la 100 de kilometrii.

4. ceva consumă altceva
- ceva face o gaură sau un gol în altceva;
    Das Feuer hat eine Schneise in den Wald gefressen.
    Focul a consumat o cărare în pădure.

5. ceva consumă din ceva
- ceva distruge încet altceva;
    Das Streusalz frisst an den Bäumen und Fahrzeugen.
    Sarea rutieră mănâncă/distruge copacii și mașinile.

6. ceva consumă pe/din cineva (scris)
- ceva distruge mental pe cineva (ură, invidie, grijă, disperare);

7. ceva consumă din ceva
- ceva face o gaură în ceva (un burghiu, rugina, un ferăstrău);
    Der Bagger fraß sich immer tiefer in das Erdreich.
    Excavatorul se adâncea din ce în ce mai mult în pământ.

a consuma - fressen

Conjugare fressen la modul Indikativ


 ➭ Conjugare fressen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich fress(e) eu consum
du frisst tu consumi
er, sie, es frisst el, ea consumă
wir fressen noi consumăm
ihr fresst voi consumați
sie, Sie fressen ei, ele consumă

 ➭ Conjugare fressen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich fr eu consumam
du fr(es)t tu consumai
er, sie, es fr el, ea consuma
wir fren noi consumam
ihr fr(e)t voi consumați
sie, Sie fren ei, ele consumau
 ➭ Conjugare fressen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe gefressen eu am consumat
du hast gefressen tu ai consumat
er, sie, es hat gefressen el, ea a consumat
wir haben gefressen noi am consumat
ihr habt gefressen voi ați consumat
sie, Sie haben gefressen ei, ele au consumat

 ➭ Conjugare fressen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde fressen eu voi consuma
du wirs fressen tu vei consuma
er, sie, es wird fressen el, ea va consuma
wir werden fressen noi vom consuma
ihr werdet fressen voi veți consuma
sie, Sie werden fressen ei, ele vor consuma

Conjugare fressen la modul Konjunktiv


 ➭ Conjugare fressen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich fresse eu să consum
du fressest tu să consumi
er, sie, es fresse el, ea să consume
wir fressen noi să consumăm
ihr fresset voi să consumați
sie, Sie fressen ei, ele să consume
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ Conjugare fressen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich fräßeeu aș consuma
du fräßesttu ai consuma
er, sie, es fräßeel, ea ar consuma
wir fräßennoi am consuma
ihr fräßetvoi ați consuma
sie, Sie fräßenei, ele ar consuma
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ Conjugare fressen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde fresseneu aș consuma
du würdest fressentu ai consuma
er, sie, es würde fressenel, ea ar consuma
wir würden fressennoi am consuma
ihr würdet fressenvoi ați consuma
sie, Sie würden fressenei, ele ar consuma
 ➭ Conjugare fressen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich hätte gefressen eu aș fi consumat
du hättest gefressen tu ai fi consumat
er, sie, es hätte gefressen el, ea ar fi consumat
wir hätten gefressen noi am fi consumat
ihr hättet gefressen voi ați fi consumat
sie, Sie hätten gefressen ei, ele ar fi consumat

 ➭ Conjugare fressen la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte fressen müssen eu ar fi trebuit să consum
du hättest fressen müssen tu ar fi trebuit să consumi
er, sie, es hätte fressen müssen el, ea ar fi trebuit să consume
wir hätten fressen müssen noi ar fi trebuit să consumăm
ihr hättet fressen müssen voi ar fi trebuit să consumați
sie, Sie hätten fressen müssen ei, ele ar fi trebuit să consume

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii