Ad Code

Verbul a reusi (gelingen) in germana

ge-lin-gen (gelang, ist gelungen)
1. ceva reușește (cuiva)
- ceva merge conform dorinței sau planului cuiva, are un rezultat pozitiv;
    Der Kuchen ist dir gut gelungen.
    Ți-a reușit prăjitura.

2. cineva reușește + infinitiv
- cineva poate realiza ceva cu succes;
    Es gelang mir nicht, sie vom Gegenteil zu überzeugen.
    Nu mi-a reușit să-i conving de constrariu.

Conjugare gelingen la modul Indikativ



 ➭ gelingen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich geling(e) eu reușesc
du gelingst tu reușești
er, sie, es gelingt el, ea reușește
wir gelingen noi reușim
ihr gelingt voi reușiți
sie, Sie gelingen ei, ele reușesc

 ➭ gelingen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich gelang eu reușeam
du gelangst tu reușeai
er, sie, es gelang el, ea reușea
wir gelangen noi reușeam
ihr gelangt voi reușeați
sie, Sie gelangen ei, ele reușeau
 ➭ gelingen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich bin gelungen eu am reușit
du bist gelungen tu ai reușit
er, sie, es ist gelungen el, ea a reușit
wir sind gelungen noi am reușit
ihr seid gelungen voi ați reușit
sie, Sie sind gelungen ei, ele au reușit      

 ➭ gelingen la Indikativ Plusquamperfekt
se traduce prin mai mult ca perfect
ich war gelungen eu începusem
du warst gelungen tu începuseși
er, sie, es war gelungen el, ea începuse
wir waren gelungen noi începuserăm
ihr wart gelungen voi începuserăți
sie, Sie waren gelungen ei, ele începuseră     

 ➭ gelingen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde gelingen eu voi reuși
du wirst gelingen tu vei reuși
er, sie, es wird gelingen el, ea va reuși
wir werden gelingen noi vom reuși
ihr werdet gelingen voi veți reuși
sie, Sie werden gelingen ei, ele vor reuși         

Conjugare gelingen la modul Konjunktiv



 ➭ gelingen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich gelinge eu să reușesc
du gelingest tu să reușești
er, sie, es gelinge el, ea să reușească
wir gelingen noi să reușim
ihr gelinget voi să reușiți
sie, Sie gelingen ei, ele să reușească
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ gelingen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich gelängeeu aș reuși
du gelängesttu ai reuși
er, sie, es gelängeel, ea ar reuși
wir gelängennoi am reuși
ihr gelängetvoi ați reuși
sie, Sie gelängenei, ele ar reuși     
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ gelingen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde gelingeneu aș reuși
du würdest gelingentu ai reuși
er, sie, es würde gelingenel, ea ar reuși
wir würden gelingennoi am reuși
ihr würdet gelingenvoi ați reuși
sie, Sie würden gelingenei, ele ar reuși                 
 ➭ gelingen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich wäre gelungen eu aș fi reușit
du wärest gelungen tu ai fi reușit
er, sie, es wäre gelungen el, ea ar fi reușit
wir wären gelungen noi am fi reușit
ihr wäret gelungen voi ați fi reușit
sie, Sie wären gelungen ei, ele ar fi reușit           

 ➭ gelingen la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte gelingen können eu aș fi putut să reușesc
du hättest gelingen können tu ai fi putut să reușești
er, sie, es hätte gelingen können el, ea ar fi putut să reușească
wir hätten gelingen können noi am fi putut să reușim
ihr hättet gelingen können voi ați fi putut să reușiți
sie, Sie hätten gelingen können ei, ele ar fi putut să reușească

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii