Ad Code

Verbul a zbura (fliegen) in germana

flie-gen (flog, hat/ist geflogen)
1. (verb intranzitiv) un animal zboară (ist)
- o pasăre, o insectă sau ceva similar se deplasează prin aer cu ajutorul aripilor și forța proprie;
    Der Schmetterling fliegt von Blüte zu Blüte.
    Fluturele zboară din floare în floare.

2. ceva zboară (ist)
- ceva se deplasează cu mijloace tehnice prin aer (un avion, elicopter, astronavă);
    Die Rakete fliegt zum Mond.
    Racheta zboară pe lună.

3. a zbura undeva (ist)
- a călători cu avionul către o anumită destinație, ca pilot sau pasager;
    Ich fliege im Urlaub nach Rumänien.
    În concediu, eu zbor către România.
a zbura - fliegen

Conjugare fliegen la modul indicativ



 ➭ fliegen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich fliege eu zbor
du fliegst tu zbori
er, sie, es fliegt el, ea zboară
wir fliegen noi zburăm
ihr fliegt voi zburați
sie, Sie fliegen ei, ele zboară

 ➭ fliegen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich flog eu zburam
du flogst tu zburai
er, sie, es flog el, ea zbura
wir flogen noi zburam
ihr flogt voi zburați
sie, Sie flogen ei, ele zburau
 ➭ fliegen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe geflogen eu am zburat
du hast geflogen tu ai zburat
er, sie, es hat geflogen el, ea a zburat
wir haben geflogen noi am zburat
ihr habt geflogen voi ați zburat
sie, Sie haben geflogen ei, ele au zburat

 ➭ fliegen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde fliegen eu voi zbura
du wirst fliegen tu vei zbura
er, sie, es wird fliegen el, ea va zbura
wir werden fliegen noi vom zbura
ihr werdet fliegen voi veți zbura
sie, Sie werden fliegen ei, ele vor zbura

Conjugare fliegen la modul conjunctiv



 ➭ fliegen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich fliege eu să zbor
du fliegest tu să zbori
er, sie, es fliege el, ea să zboare
wir fliegen noi să zburăm
ihr flieget voi să zburați
sie, Sie fliegen ei, ele să zboare
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ fliegen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich flögeeu aș zbura
du flögesttu ai zbura
er, sie, es flögeel, ea ar zbura
wir flögennoi am zbura
ihr flögetvoi ați zbura
sie, Sie flögenei, ele arzbura 
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ fliegen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde fliegeneu aș zbura
du würdest fliegentu ai zbura
er, sie, es würde fliegenel, ea ar zbura
wir würden fliegennoi am zbura
ihr würdet fliegenvoi ați zbura
sie, Sie würden fliegenei, ele ar zbura              
 ➭ fliegen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich hätte geflogen eu aș fi zburat
du hättest geflogen tu ai fi zburat
er, sie, es hätte geflogen el, ea ar fi zburat
wir hätten geflogen noi am fi zburat
ihr hättet geflogen voi ați fi zburat
sie, Sie hätten geflogen ei, ele ar fi zburat       

 ➭ fliegen la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte fliegen müssen eu ar fi trebuit să zbor
du hättest fliegen müssen tu ar fi trebuit să zbori
er, sie, es hätte fliegen müssen el, ea ar fi trebuit să zboare
wir hätten fliegen müssen noi ar fi trebuit să zburăm
ihr hättet fliegen müssen voi ar fi trebuit să zburați
sie, Sie hätten fliegen müssen ei, ele ar fi trebuit să zboare     


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii