Ad Code

Verbul a curge (fließen) in germana

fließen (floss, ist geflossen)
1. ceva curge într-o direcție oarecare
- ceva se mișcă înainte, constant și fără oprire (apa, șângele, râul, curentul);
    Der Mureș  fließt schnell.
    Mureșul curge repede.
    Die Donau fließt ins Schwarze Meer.
    Dunărea curge în marea Neagră.

2. ceva curge
- ceva se mișcă într-o anumită direcție, constant și fără ambuteiaje (traficul rutier, curentul electric);
    Die Polizei meldet, dass auf den Autobahnen der Verkehr ungehindert fließt.
    Poliția raportează că traficul pe autostrăzi curge nestingherit.

3. ceva curge undeva 
- ceva se duce undeva;
    Das Geld fließt ins Ausland.
    Banii se duc în străinătate.

4. ceva curge cumva, într-un anumit mod
- ceva este în mișcare; 
    Die Informationen fließen spärlich.
    Informația curge cu moderație.
a curge - fließen

Conjugare fließen la modul indicativ



 ➭ fließen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich fließe eu curg
du fließt tu curgi
er, sie, es fließt el, ea curge
wir fließen noi curgem
ihr fließt voi curgeți
sie, Sie fließen ei, ele curg      

 ➭ fließen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich floss eu curgeam
du floss(es)t tu curgeai
er, sie, es floss el, ea curgea
wir flossen noi curgeam
ihr floss(e)t voi curgeați
sie, Sie flossen ei, ele curgeau
 ➭ fließen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich bin geflossen eu am curs
du bist geflossen tu ai curs
er, sie, es ist geflossen el, ea a curs
wir sind geflossen noi am curs
ihr seid geflossen voi ați curs
sie, Sie sind geflossen ei, ele au curs            

 ➭ fließen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde fließen eu voi curge
du wirst fließen tu vei curge
er, sie, es wird fließen el, ea va curge
wir werden fließen noi vom curge
ihr werdet fließen voi veți curge
sie, Sie werden fließen ei, ele vor curge         

Conjugare fließen la modul conjunctiv



 ➭ fließen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich fließe eu să curg
du fließest tu să curgi
er, sie, es fließe el, ea să curgă
wir fließen noi să curgem
ihr fließet voi să curgeți
sie, Sie fließen ei, ele să curgă
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ fließen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich flösseeu aș curge
du flössesttu ai curge
er, sie, es flösseel, ea ar curge
wir flössennoi am curge
ihr flössetvoi ați curge
sie, Sie flössenei, ele ar curge 
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ fließen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde fließeneu aș curge
du würdest fließentu ai curge
er, sie, es würde fließenel, ea ar curge
wir würden fließennoi am curge
ihr würdet fließenvoi ați curge
sie, Sie würden fließenei, ele ar curge           
 ➭ fließen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich wäre geflossen eu aș fi curs
du wärest geflossen tu ai fi curs
er, sie, es wäre geflossen el, ea ar fi curs
wir wären geflossen noi am fi curs
ihr wäret geflossen voi ați fi curs
sie, Sie wären geflossen ei, ele ar fi curs           

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii