Ad Code

lesen - a citi; Conjugare tradusă

lesen - liest - las - hat gelesen

Lesen este un alt verb neregulat al limbii germane, de care ne lovim adesea în vorbirea curentă. După cum se poate observa mai jos, acesta schimbă vocala din rădăcină la prezent, trecut și conjunctiv 2.

Beispielsätze

Ich lese ein Buch.
Eu citesc o carte.
Du liest die Zeitung.
Tu citești ziarul.
Ich habe ein Roman schon gelesen.
Eu am citit deja un roman.
Morgen, werde ich Harry Potter lesen.
Mâine voi citi Harry Potter.
Was liest du da? Etwas interessant?
Ce citești acolo? Ceva interesant?
Willst du mir eine Poesie lesen?
Vrei să-mi citești o poezie?
Was ist das? Ohne Brille kann ich nicht lesen.
Ce-i asta? Fără ochelari nu pot citi nimic.


Conjugare lesen la modul indicativ


lesen - Indikativ Präsens -
se traduce prin prezent
ich les(e) eu citesc
du liest tu citești
er, sie, es liest el, ea citește
wir lesen noi citim
ihr lest voi citiți
sie, Sie lesen ei, ele citesc   

lesen - Indikativ Präteritum -
se traduce prin imperfect
ich las eu citeam
du las(es)t tu citeai
er, sie, es las el, ea citea
wir lasen noi citeam
ihr las(e)t voi citeați
sie, Sie lasen ei, ele citeau 

lesen - Indikativ Perfekt -
se traduce prin perfect compus
ich habe gelesen eu am citit
du hast gelesen tu ai citit
er, sie, es hat gelesen el, ea a citit
wir haben gelesen noi am citit
ihr habt gelesen voi ați citit
sie, Sie haben gelesen ei, ele au citit              

lesen - Indikativ Plusquamperfekt - 
se traduce prin mai mult ca perfect
ich hatte gelesen eu citisem
du hattest gelesen tu citiseși
er, sie, es hatte gelesen el, ea citise
wir hatten gelesen noi citiserăm
ihr hattet gelesen voi citiserăți
sie, Sie hatten gelesen ei, ele citiseră               

lesen - Indikativ Futur -
se traduce prin viitor
ich werde lesen eu voi citi
du wirst lesen tu vei citi
er, sie, es wird lesen el, ea va citi
wir werden lesen noi vom citi
ihr werdet lesen voi veti citi
sie, Sie werden lesen ei, ele vor citi            

Conjugare lesen la modul conjunctiv


lesen - Konjunktiv I -
se traduce prin conjunctiv prezent
ich lese eu să citesc
du lesest tu să citești
er, sie, es lese el, ea să citească
wir lesen noi să citim
ihr leset voi să citiți
sie, Sie lesen       ei, ele să citească

lesen - Konjunktiv II -
se traduce prin condițional optativ prezent
ich läseeu aș citi
du läsesttu ai citi
er, sie, es läseel, ea ar citi
wir läsennoi am citi
ihr läsetvoi ați citi
sie, Sie läsenei, ele ar citi   


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii