Ad Code

fragen - a întreba; Conjugare tradusă

fragen - fragt - fragte - hat gefragt

Fragen Wegweiser
Entschuldigung, darf ich etwas fragen?             
Mă scuzați, pot să întreb ceva?
Fragen Sie bitte Herr Schmidt!
Întrebați-l pe Domnul Schmidt!
Danke! Ich habe schon gefragt.
Mulțumesc! Am întrebat deja.
Wir mussen bei der Post fragen.
Trebuie să întrebăm la Poștă.
Ich werde mein Lehrer morgen fragen.
Îl voi întreba mâine pe profesorul meu.


Conjugare fragen la modul indicativ


fragen - Indikativ Präsens -
se traduce prin prezent
ich frag(e) eu întreb
du fragst tu întrebi
er, sie, es fragt el, ea întreabă
wir fragen noi întrebăm
ihr fragt voi întrebați
sie, Sie fragen ei, ele întreabă

fragen - Indikativ Präteritum -
se traduce prin imperfect
ich fragte eu întrebam
du fragtest tu întrebai
er, sie, es fragte el, ea întreba
wir fragten noi înterbam
ihr fragtet voi întrebați
sie, Sie fragten ei, ele întrebau  

fragen - Indikativ Perfekt -
se traduce prin perfect compus
ich habe gefragt eu am întrebat
du hast gefragt tu ai întrebat
er, sie, es hat gefragt el, ea a întrebat
wir haben gefragt noi am întrebat
ihr habt gefragt voi ați întrebat
sie, Sie haben gefragt ei, ele au întrebat        

fragen - Indikativ Plusquamperfekt - 
se traduce prin mai mult ca perfect
ich hatte gefragt eu întrebasem
du hattest gefragt tu întrebaseși
er, sie, es hatte gefragt el, ea întrebase
wir hatten gefragt noi întrebaserăm
ihr hattet gefragt voi întrebaserăți
sie, Sie hatten gefragt ei, ele întrebaseră          

fragen - Indikativ Futur -
se traduce prin viitor
ich werde fragen eu voi întreba
du wirst fragen tu vei întreba
er, sie, es wird fragen el, ea va întreba
wir werden fragen noi vom întreba
ihr werdet fragen voi veti întreba
sie, Sie werden fragen ei, ele vor întreba          

Conjugare fragen la modul conjunctiv


fragen - Konjunktiv I -
se traduce prin conjunctiv prezent
ich frage eu să întreb
du fragest tu să întrebi
er, sie, es frage el, ea să întrebe
wir fragen noi să întrebăm
ihr fraget voi să întrebați
sie, Sie fragen ei, ele să întrebe

fragen - Konjunktiv II -
se traduce prin condițional optativ prezent
ich fragteeu aș întreba
du fragtesttu ai întreba
er, sie, es fragteel, ea ar întreba
wir fragtennoi am întreba
ihr fragtetvoi ați întreba
sie, Sie fragtenei, ele ar întreba


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii