Ad Code

Verbul a uda (gießen) in germana

Verbul gießen face parte din categoria verbelor neregulate, ceea ce înseamnă că verbul își schimbă rădăcina la anumite persoane și timpuri. Din acest motiv conjugarea acestui verb trebuie învățată ca atare. Din cele ce urmează puteți învăța conjugarea lui gießen la modurile indicativ și conjunctiv, diateza activă.

Ich gieße die Blumen gern.
Îmi place să ud florile.

Ich will die Blumen gießen.
Eu vreau să ud florile.

Morgen, werde ich die Blumen gießen.
Mâine voi uda florile.

Gestern habe ich auch die Blumen gegossen.
Ieri am udat de asemenea florile.

Wenn ich eine Gießkanne habe, würde ich die Blumen gießen.
Dacă aș avea o stropitoare, aș uda florile.

Die Blumen sind schon verdorrt.
Florile s-au uscat deja.

Ich hätte früher die Blumen gießen sollen.
Ar fi trebuit să ud florile mai devreme.

a uda - gießen

Conjugare gießen la modul Indikativ



 ➭ gießen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich gieße eu ud
du gießt tu uzi
er, sie, es gießt el, ea udă
wir gießen noi udăm
ihr gießt voi udați
sie, Sie gießen ei, ele udă      

 ➭ gießen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich goss eu udam
du goss(es)t tu udai
er, sie, es goss el, ea uda
wir gossen noi udam
ihr goss(e)t voi udați
sie, Sie gossen ei, ele udau   
 ➭ gießen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe gegossen eu am udat
du hast gegossen tu ai udat
er, sie, es hat gegossen el, ea a udat
wir haben gegossen noi am udat
ihr habt gegossen voi ați udat
sie, Sie haben gegossen ei, ele au udat            

 ➭ gießen la Indikativ Plusquamperfekt
se traduce prin mai mult ca perfect
ich hatte gegossen eu udasem
du hattest gegossen tu udaseși
er, sie, es hatte gegossen el, ea udase
wir hatten gegossen noi udaserăm
ihr hattet gegossen voi udaserăți
sie, Sie hatten gegossen ei, ele udaseră             

 ➭ gießen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde gießen eu voi uda
du wirst gießen tu vei uda
er, sie, es wird gießen el, ea va uda
wir werden gießen noi vom uda
ihr werdet gießen voi veți uda
sie, Sie werden gießen ei, ele vor uda         

Conjugare gießen la modul Konjunktiv



 ➭ gießen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich gieße eu să ud
du gießest tu să uzi
er, sie, es gieße el, ea să ude
wir gießen noi să udăm
ihr gießet voi să udați
sie, Sie gießen ei, ele să ude  
* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
 ➭ gießen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich gösseeu aș uda
du gössesttu ai uda
er, sie, es gösseel, ea ar uda
wir gössennoi am uda
ihr gössetvoi ați uda
sie, Sie gössenei, ele ar uda  
* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


 ➭ gießen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde gießeneu aș uda
du würdest gießentu ai uda
er, sie, es würde gießenel, ea ar uda
wir würden gießennoi am uda
ihr würdet gießenvoi ați uda
sie, Sie würden gießenei, ele ar uda             
 ➭ gießen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich hätte gegossen eu aș fi udat
du hättest gegossen tu ai fi udat
er, sie, es hätte gegossen el, ea ar fi udat
wir hätten gegossen noi am fi udat
ihr hättet gegossen voi ați fi udat
sie, Sie hätten gegossen ei, ele ar fi udat          

 ➭ gießen la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte gießen sollen eu ar fi trebuit să ud
du hättest gießen sollen tu ar fi trebuit să uzi
er, sie, es hätte gießen sollen el, ea ar fi trebuit să ude
wir hätten gießen sollen noi ar fi trebuit să udăm
ihr hättet gießen sollen voi ar fi trebuit să udați
sie, Sie hätten gießen sollen ei, ele ar fi trebuit să ude 

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii