Ad Code

Verbul a sapa (graben) in germana

Verbul "graben - a săpa" face parte din categoria verbelor neregulate. Conjugarea verbului împreună cu traducerea lui o puteți studia din această lecție. Verbul este conjugat la Indicativ și Conjunctiv, diateza activă.

Der Bauer gräbt den Boden.
Fermierul sapă pământul.

Jedes Frühjahr grabe ich im Garten.
În fiecare primăvară eu sap în grădină.

graben - a sapa

Conjugare graben la modul Indikativ


Graben la Indikativ Präsens
- se traduce prin prezent -
ich grabe - eu sap
du gräbst - tu sapi
er/sie/es gräbt - el/ea sapă
wir graben - noi săpăm
ihr grabet - voi săpați
sie/Sie graben - ei/ele sapă

Graben la Indikativ Präteritum
- se traduce prin imperfect -
ich grub - eu săpam
du grubst - tu săpai
er, sie, es grub - el, ea săpa
wir gruben - noi săpam
ihr grubt - voi săpați
sie, Sie gruben - ei, ele săpau
Graben la Indikativ Perfekt
- se traduce prin perfect compus -
ich habe gegraben - eu am săpat
du hast gegraben - tu ai săpat
er, sie, es hat gegraben - el, ea a săpat
wir haben gegraben - noi am săpat
ihr habt gegraben - voi ați săpat
sie, Sie haben gegraben - ei, ele au săpat

Graben la Indikativ Plusquamperfekt
- se traduce prin mai mult ca perfect -
ich hatte gegraben - eu săpasem
du hattest gegraben - tu săpaseși
er, sie, es hatte gegraben - el, ea săpase
wir hatten gegraben - noi săpaserăm
ihr hattet gegraben - voi săpaserăți
sie, Sie hatten gegraben - ei, ele săpaseră

Graben la Indikativ Futur
- se traduce prin viitor -
ich werde graben - eu voi săpa
du wirst graben - tu vei săpa
er, sie, es wird graben - el, ea va săpa
wir werden graben - noi vom săpa
ihr werdet graben - voi veți săpa
sie, Sie werden graben - ei, ele vor săpa

Conjugare graben la modul Konjunktiv


Graben la Konjunktiv I
- se traduce prin conjunctiv prezent -
ich grabe - eu să sap
du grabest - tu să sapi
er, sie, es grabe - el, ea să sape
wir graben - noi să săpăm
ihr grabet - voi să săpați
sie, Sie graben - ei, ele să sape

* După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.
Graben la Konjunktiv II - Gegenwart
- se traduce prin condițional optativ prezent -
- * forma de Konjunktiv II specifică verbului -

ich grübe - eu aș săpa
du grübest - tu ai săpa
er, sie, es grübe - el, ea ar săpa
wir grüben - noi am săpa
ihr grübet - voi ați săpa
sie, Sie grüben - ei, ele ar săpa

* Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.


Graben la Konjunktiv II - Gegenwart
- se traduce prin condițional optativ prezent -
- * forma de Konjunktiv II cu würden -

ich würde graben - eu aș săpa
du würdest graben - tu ai săpa
er, sie, es würde graben - el, ea ar săpa
wir würden graben - noi am săpa
ihr würdet graben - voi ați săpa
sie, Sie würden graben - ei, ele ar săpa

Graben la Konjunktiv II - Vergangenheit
- se traduce prin condițional optativ perfect -
ich hätte gegraben - eu aș fi săpat
du hättest gegraben - tu ai fi săpat
er, sie, es hätte gegraben - el, ea ar fi săpat
wir hätten gegraben - noi am fi săpat
ihr hättet gegraben - voi ați fi săpat
sie, Sie hätten gegraben - ei, ele ar fi săpat

Graben la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
- se traduce prin condițonal optativ perfect -
ich hätte graben sollen - eu ar fi trebuit să sap
du hättest graben sollen - tu ar fi trebuit să sapi
er, sie, es hätte graben sollen - el, ea ar fi trebuit să sape
wir hätten graben sollen - noi ar fi trebuit să săpăm
ihr hättet graben sollen - voi ar fi trebuit să săpați
sie, Sie hätten graben sollen - ei, ele ar fi trebuit să sape

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii