Ad Code

Verbul a patrunde (dringen) in germana

drin-gen (verb intranzitiv) <dringt, drang, hat/ist gedrungen>
1. etwas dringt irgendwohin (ist); etwas gelangt durch etwas hindurch an die genannte Stelle
Regen dringt durch das Dach.
Der Pfeil drang ihm ins Bein.
2. auf etwas (Akkusativ) dringen; (hat) energisch fordern, dass etwas getan wird
auf sofortige Erledigung einer Arbeit dringen
Die Opposition drang auf Entlassung des Finanzministers.
a pătrunde - dringen

Conjugare dringen la modul indicativ



 ➭ Conjugare dringen la Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich dring(e) eu pătrund
du dringst tu pătrunzi
er, sie, es dringt el, ea pătrunde
wir dringen noi pătrundem
ihr dringt voi pătrundeți
sie, Sie dringen ei, ele pătrund

 ➭ Conjugare dringen la Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich drang eu pătrundeam
du drangst tu pătrundeai
er, sie, es drang el, ea pătrundea
wir drangen noi pătrundeam
ihr drangt voi pătrundeați
sie, Sie drangen ei, ele pătrundeau

 ➭ Conjugare dringen la Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich bin gedrungen eu am pătruns
du bist gedrungen tu ai pătruns
er, sie, es ist gedrungen el, ea a pătruns
wir sind gedrungen noi am pătruns
ihr seid gedrungen voi ați pătruns
sie, Sie sind gedrungen ei, ele au pătruns

 ➭ Conjugare dringen la Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde dringen eu voi pătrunde
du wirst dringen tu vei pătrunde
er, sie, es wird dringen el, ea va pătrunde
wir werden dringen noi vom pătrunde
ihr werdet dringen voi veți pătrunde
sie, Sie werden dringen ei, ele vor pătrunde

Conjugare dringen la modul conjunctiv



 ➭ Conjugare dringen la Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich dringe eu să pătrund
du dringest tu să pătrunzi
er, sie, es dringe el, ea să pătrundă
wir dringen noi să pătrundem
ihr dringet voi să pătrundeți
sie, Sie dringen ei, ele să pătrundă
După cum probabil știți deja, forma de Konjunctiv I se folosește în vorbirea indirectă, atunci când reproducem spusele altei persoane și vrem să subliniem faptul că cele spuse nu ne aparțin.

 ➭ Conjugare dringen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich drängeeu aș pătrunde
du drängesttu ai pătrunde
er, sie, es drängeel, ea ar pătrunde
wir drängennoi am pătrunde
ihr drängetvoi ați pătrunde
sie, Sie drängenei, ele ar pătrunde    
Conjugarea de mai sus reprezintă forma de Konjunctiv II specifică acestui verb.
În mod curent, pentru majoritatea verbelor, folosim la Konjunctiv II forma cu würden, după cum puteți vedea mai jos.

 ➭ Conjugare dringen la Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde dringeneu aș pătrunde
du würdest dringentu ai pătrunde
er, sie, es würde dringenel, ea ar pătrunde
wir würden dringennoi am pătrunde
ihr würdet dringenvoi ați pătrunde
sie, Sie würden dringenei, ele ar pătrunde 

 ➭ Conjugare dringen la Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich wäre gedrungen eu aș fi pătruns
du wärest gedrungen tu ai fi pătruns
er, sie, es wäre gedrungen el, ea ar fi pătruns
wir wären gedrungen noi am fi pătruns
ihr wäret gedrungen voi ați fi pătruns
sie, Sie wären gedrungen ei, ele ar fi pătruns

 ➭ Conjugare dringen la Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte dringen müssen eu ar fi trebuit să pătrund
du hättest dringen müssen tu ar fi trebuit să pătrunzi
er, sie, es hätte dringen müssen el, ea ar fi trebuit să pătrundă
wir hätten dringen müssen noi ar fi trebuit să pătrundem
ihr hättet dringen müssen voi ar fi trebuit să pătrundeți
sie, Sie hätten dringen müssen ei, ele ar fi trebuit să pătrundă


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii