Ad Code

Verb greifen - a apuca, a prinde cu mâna

Conjugarea tradusă a verbului german greifen
greifen

Greifen se poate traduce în limba română prin:
- a apuca (ceva cu mâna);
- a înșfăca (mai rar).

Vedeți, de asemenea, și:
angreifen - a ataca (verb cu particulă separabilă)
abgreifen - a atinge, a apăsa (ușor)

Conjugare greifen la modul indicativ


greifen ➭ Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich greife eu apuc
du greifst tu apuci
er, sie, es greift el, ea apucă
wir greifen noi apucăm
ihr greift voi apucați
sie, Sie greifen ei, ele apucă

greifen ➭ Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich griff eu apucam
du griffst tu apucai
er, sie, es griff el, ea apuca
wir griffen noi apucam
ihr grifft voi apucați
sie, Sie griffen     ei, ele apucau
greifen ➭ Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe gegriffen eu am apucat
du hast gegriffen tu ai apucat
er, sie, es hat gegriffen el, ea a apucat
wir haben gegriffen noi am apucat
ihr habt gegriffen voi ați apucat
sie, Sie haben gegriffen ei, ele au apucat     

greifen ➭ Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde greifen eu voi apuca
du wirst greifen tu vei apuca
er, sie, es wird greifen el, ea va apuca
wir werden greifen noi vom apuca
ihr werdet greifen voi veți apuca
sie, Sie werden greifen ei, ele vor apuca    

Conjugare greifen la modul conjunctiv


greifen ➭ Konjunktiv I
se traduce prin conjunctiv prezent
ich greife eu să apuc
du greifest tu să apuci
er, sie, es greife el, ea să apuce
wir greifen noi să apucăm
ihr greifet voi să apucați
sie, Sie greifen       ei, ele să apuce
greifen ➭ Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II specifică verbului
ich griffeeu aș apuca
du griffesttu ai apuca
er, sie, es griffeel, ea ar apuca
wir griffennoi am apuca
ihr griffetvoi ați apuca
sie, Sie griffen                ei, ele ar apuca         

greifen ➭ Konjunktiv II - Gegenwart
se traduce prin condițional optativ prezent
* forma de Konjunktiv II cu würden
ich würde greifeneu aș apuca
du würdest greifentu ai apuca
er, sie, es würde greifenel, ea ar apuca
wir würden greifennoi am apuca
ihr würdet greifenvoi ați apuca
sie, Sie würden greifen    ei, ele ar apuca          
greifen ➭ Konjunktiv II - Vergangenheit
se traduce prin condițional optativ perfect
ich hätte  eu aș fi apucat
du hättest  tu ai fi apucat
er, sie, es hätte  el, ea ar fi apucat
wir hätten  noi am fi apucat
ihr hättet  voi ați fi apucat
sie, Sie hätten                ei, ele ar fi apucat  

greifen ➭ Konjunktiv II - Vergangenheit + verb modal
se traduce prin condițonal optativ perfect
ich hätte greifen müssen eu ar fi trebuit să apuc
du hättest greifen müssen tu ar fi trebuit să apuc
er, sie, es hätte greifen müssen el, ea ar fi trebuit să apuc
wir hätten greifen müssen noi ar fi trebuit să apuc
ihr hättet greifen müssen voi ar fi trebuit să apuc
sie, Sie hätten greifen müssen     ei, ele ar fi trebuit să apuc 


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii