Ad Code

Conjugare tradusă verb helfen (a ajuta)

Verbul helfen, care în limba română înseamnă a ajuta, vă poate fi de ajutor la un moment dat, aşa că iată şi conjugarea acestuia. Helfen este unul dintre multele verbe neregulate ale limbii germane.

Beispielsätze

Ich helfe dir!
Können Sie mir bitte helfen?
Puteţi, vă rog, să mă ajutaţi?
Ich helfe Ihnen gern!
Vă ajut cu plăcere!
Wann du Zeit hättest, könntest du bitte mich helfen?
Când ai avea timp, ai putea, te rog, să mă ajuţi?
Er hat mir geholfen, wenn ich Bedarf habe gehabt.
El m-a ajutat, când am avut nevoie.
Hilf mir diese Kiste zu tragen!
Ajută-mă să duc această cutie!

Vedeţi, de asemenea, şi:
die Hilfe, die Hilfen - ajutor
Ihnen Hilfe ist unbezahlbar gewesen!
Ajutorul dumneavoastră a fost nepreţuit!
Weil ich nicht alleine das machen kann, brauche ich deine Hilfe.
Pentru că nu pot face asta singur, am nevoie de ajutorul tău.


Conjugare helfen la Indikativ


Conjugare helfen la Ind Präsens 
se traduce prin prezent
ich helf(e) eu ajut
du hilfst tu ajuți
er, sie, es hilft el, ea ajută
wir helfen noi ajutăm
ihr helft voi ajutați
sie, Sie helfen ei, ele ajută
Conjugare helfen la Ind Präteritum 
se traduce prin imperfect
ich half eu ajutam
du halfst tu ajutai
er, sie, es half el, ea ajuta
wir halfen noi ajutam
ihr halft voi ajutaţi
sie, Sie halfen ei, ele ajutau

Conjugare helfen la Ind Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe geholfen eu am ajutat
du hast geholfen tu ai ajutat
er, sie, es hat geholfen el, ea a ajutat
wir haben geholfen noi am ajutat
ihr habt geholfen voi ați ajutat
sie, Sie haben geholfen ei, ele au ajutat

Conjugare helfen la Ind Plusquamperfekt
se traduce prin mai mult ca perfect
ich hatte geholfen eu ajutasem
du hattest geholfen tu ajutaseşi
er, sie, es hatte geholfen el, ea ajutase
wir hatten geholfen noi ajutaserăm
ihr hattet geholfen voi ajutaserăşi
sie, Sie hatten geholfen ei, ele ajutaseră
Conjugare helfen la Ind Futur I
se traduce prin viitor
ich werde helfen eu voi ajuta
du wirst helfen tu vei ajuta
er, sie, es wird helfen el, ea va ajuta
wir werden helfen noi vom ajuta
ihr werdet helfen voi veți ajuta
sie, Sie werden helfen ei, ele vor ajuta

Conjugare helfen la Ind Futur II
se traduce prin viitor apropiat
ich werde geholfen haben eu voi fi ajutat
du wirst geholfen haben tu vei fi ajutat
er, sie, es wird geholfen haben el, ea va fi ajutat
wir werden geholfen haben noi vom fi ajutat
ihr werdet geholfen haben voi veți fi ajutat
sie, Sie werden geholfen haben ei, ele vor fi ajutat

Conjugare helfen la Konjunktiv


Conjugare helfen la Konj Präsens
se traduce prin conjunctiv prezent
ich helfe eu să ajut
du helfest tu să ajuţi
er, sie, es helfe el, ea să ajute
wir helfen noi să ajutăm
ihr helfet voi să ajutaţi
sie, Sie helfen ei, ele să ajute

Conjugare helfen la Konj Präteritum
se traduce prin conditional optativ prezent
ich hülfe/hälfe eu aș ajuta
du hülfest/hälfest tu ai ajuta
er, sie, es hülfe/hälfe el, ea ar ajuta
wir hülfen/hälfen noi am ajuta
ihr hülfet/hälfet voi ați ajuta
sie, Sie hülfen/hälfen ei, ele ar ajuta
Conjugare helfen la Konj Perfekt
se traduce prin conjunctiv perfect
ich habe geholfen eu să fi ajutat
du habest geholfen tu să fi ajutat
er, sie, es habe geholfen el, ea să fi ajutat
wir haben geholfen noi să fi ajutat
ihr habet geholfen voi să fi ajutat
sie, Sie haben geholfen ei, ele să fi ajutat

Conjugare helfen la Konj Plusquamperfekt
se traduce prin conditional optativ perfect
ich hätte geholfen eu aș fi ajutat
du hättest geholfen tu ai fi ajutat
er, sie, es hätte geholfen el, ea ar fi ajutat
wir hätten geholfen noi am fi ajutat
ihr hättet geholfen voi ați fi ajutat
sie, Sie hätten geholfen ei, ele ar fi ajutat

Conjugare helfen la Konj Futur I
se traduce prin viitor
ich werde helfen eu voi ajuta
du werdest helfen tu vei ajuta
er, sie, es werde helfen el, ea va ajuta
wir werden helfen noi vom ajuta
ihr werdet helfen voi veți ajuta
sie, Sie werden helfen ei, ele vor ajuta

Conjugare helfen la Konj Futur II
se traduce prin viitor anterior
ich werde geholfen haben eu voi fi ajutat
du werdest geholfen haben tu vei fi ajutat
er, sie, es werde geholfen haben el, ea va fi ajutat
wir werden geholfen haben noi vom fi ajutat
ihr werdet geholfen haben voi veți fi ajutat
sie, Sie werden geholfen haben ei, ele vor fi ajutat
Forma perifrastică helfen - Condiționalul


Conjugare helfen la Conditional Prezent
se traduce prin conditional prezent
ich würde helfen eu aș ajuta
du würdest helfen tu ai ajuta
er, sie, es würde helfen el, ea ar ajuta
wir würden helfen noi am ajuta
ihr würdet helfen voi ați ajuta
sie, Sie würden helfen ei, ele ar ajuta

Conjugare helfen la Conditional Perfect
se traduce prin conditional perfect
ich würde geholfen haben eu aș fi ajutat
du würdest geholfen haben tu ai fi ajutat
er, sie, es würde geholfen haben el, ea ar fi ajutat
wir würden geholfen haben noi am fi ajutat
ihr würdet geholfen haben voi ați fi ajutat
sie, Sie würden geholfen haben ei, ele ar fi ajutat

Imperativ 👉
hilft (du)
helfen (wir)
helft (ihr)
helfen (Sie)

Infinitiv I
helfen
zu helfen

Infinitiv II
geholfen haben
geholfen zu haben

Participiu I
helfend

Participiu II
geholfen


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii