Ad Code

Verbul a merge (gehen) in germana

Verbul gehen face parte din grupa verbelor neregulate ale limbii germane și se traduce în limba română prin a merge. Este un verb des folosit în vorbirea curentă, motiv pentru care... iată-l.

Beispielen
Zeit Zu Gehen Abschied Reise

Die Hauptstraße geht bis zum Bahnhof.
Strada principală merge până la stație.
Kannst du am Freitag kommen? Ja, das geht!
Poți să vi vineri? Da, merge (vin)!
Wie geht es dir? Gut, danke!
Cum îți merge? Bine, mulțumesc!
Erst gehst du auf „Öffnen“ und dann klickst du auf „OK“.
Prima dată mergi pe Deschide și apoi apeși pe Ok.
Er will gehen. Sie ist schon gegangen.
El vrea să meargă. Ea este deja plecată.
Ich ging leise auf dem Straße.
Mergeam liniștit pe stradă.
Ich habe dir gester gesehen. Du gingst langsam...
Te-am văzut ieri. Mergeai încet...
Sie gingen durch verboten Orte!
Ei mergeau prin locuri interzise.
Heute ich bin nach Schule gegangen.
Astăzi am fost la școală.
Bist du nach Zahnartz gegangen?
Ai fost la dentist?
Conjugare gehen la Indikativ


gehen ➭ Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich geh(e) eu merg
du gehst tu mergi
er, sie, es geht el, ea merge
wir geh(e)n noi mergem
ihr geht voi mergeți
sie, Sie geh(e)n ei, ele merg       

gehen ➭ Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich ging eu mergeam
du gingst tu mergeai
er, sie, es ging el, ea mergea
wir gingen noi mergeam
ihr gingt voi mergeați
sie, Sie gingen ei, ele mergeau

gehen ➭ Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich bin gegangen eu am mers
du bist gegangen tu ai mers
er, sie, es ist gegangen el, ea a mers
wir sind gegangen noi am mers
ihr seid gegangen voi ați mers
sie, Sie sind gegangen ei, ele au mers              
gehen ➭ Indikativ Plusquamperfekt
se traduce prin mai mult ca perfect
ich war gegangen eu mersesem
du warst gegangen tu merseseși
er, sie, es war gegangen el, ea mersese
wir waren gegangen noi merseserăm
ihr wart gegangen voi merseserăți
sie, Sie waren gegangen ei, ele merseseră             

gehen ➭ Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde geh(e)n eu voi merge
du wirst geh(e)n tu vei merge
er, sie, es wird geh(e)n el, ea va merge
wir werden geh(e)n noi vom merge
ihr werdet geh(e)n voi veți merge
sie, Sie werden geh(e)n ei, ele vor merge            

gehen ➭ Indikativ Futur 2
se traduce prin viitor apropiat
ich werde gegangen sein eu voi fi mers
du wirst gegangen sein tu vei fi mers
er, sie, es wird gegangen sein el, ea va fi mers
wir werden gegangen sein noi vom fi mers
ihr werdet gegangen sein voi veți fi mers
sie, Sie werden gegangen sein ei, ele vor fi mers                      
Conjugare gehen la Konjunktiv


gehen ➭ Konjunktiv Präsens
se traduce prin conjunctiv prezent
ich gehe eu să merg
du gehest tu să mergi
er, sie, es gehe el, ea să meargă
wir geh(e)n noi să mergem
ihr gehet voi să mergeți
sie, Sie geh(e)n  ei, ele să meargă

gehen ➭ Konjunktiv Präteritum
se traduce prin conditional optativ prezent
ich ginge eu aș merge
du gingest tu ai merge
er, sie, es ginge el, ea ar merge
wir gingen noi am merge
ihr ginget voi ați merge
sie, Sie gingen ei, ele ar merge 

gehen ➭ Konjunktiv Perfekt
se traduce prin conjunctiv perfect
ich sei gegangen eu să fi mers
du seiest gegangen tu să fi mers
er, sie, es sei gegangen el, ea să fi mers
wir seien gegangen noi să fi mers
ihr seiet gegangen voi să fi mers
sie, Sie seien gegangen ei, ele să fi mers            
gehen ➭ Konjunktiv Plusquamperfekt
se traduce prin conditional optativ perfect
ich wäre gegangen eu aș fi mers
du wärest gegangen tu ai fi mers
er, sie, es wäre gegangen el, ea ar fi mers
wir wären gegangen noi am fi mers
ihr wäret gegangen voi ați fi mers
sie, Sie wären gegangen ei, ele ar fi mers               

gehen ➭ Konjunktiv Futur
se traduce prin viitor
ich werde geh(e)n eu voi merge
du werdest geh(e)n tu vei merge
er, sie, es werde geh(e)n el, ea va merge
wir werden geh(e)n noi vom merge
ihr werdet geh(e)n voi veți merge
sie, Sie werden geh(e)n ei, ele vor merge             

gehen ➭ Konjunktiv Futur 2
se traduce prin viitor anterior
ich werde gegangen sein eu voi fi mers
du werdest gegangen sein tu vei fi mers
er, sie, es werde gegangen sein el, ea va fi mers
wir werden gegangen sein noi vom fi mers
ihr werdet gegangen sein voi veți fi mers
sie, Sie werden gegangen sein ei, ele vor fi mers                      
Forma perifrastică gehen - Condiționalul


gehen ➭ Condițional prezent
se traduce prin conditional prezent
ich würde geh(e)n eu aș merge
du würdest geh(e)n tu ai merge
er, sie, es würde geh(e)n el, ea ar merge
wir würden geh(e)n noi am merge
ihr würdet geh(e)n voi ați merge
sie, Sie würden geh(e)n ei, ele ar merge                

gehen ➭ Condițional perfect
se traduce prin conditional perfect
ich würde gegangen sein eu aș fi mers
du würdest gegangen sein tu ai fi mers
er, sie, es würde gegangen sein el, ea ar fi mers
wir würden gegangen sein noi am fi mers
ihr würdet gegangen sein voi ați fi mers
sie, Sie würden gegangen sein ei, ele ar fi mers                          

Imperativ 👉
geh(e) du
geht ihr

Infinitiv I
geh(e)n
zu geh(e)n

Infinitiv II
gegangen sein
gegangen zu sein

Participiu I
gehend

Participiu II
gegangen

gehen - geht - ging - ist gegangen

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

Ce părere ai despre această lecție?