Ad Code

Pronumele personal in Acuzativ

Pronumele personal în germană este folosit pentru a înlocui un substantiv, evitându-se astfel repetarea acestuia. Acesta din urmă poate desemna fie o persoană (Eugen), fie un obiect (mașina). Pronumele se va declina (gen, număr, caz) în funcție de situație.

În limba germană există anumite verbe care cer întotdeauna un obiect in acuzativ. O lista cu astfel de verbe găsiți aici: verbe cu acuzativ.

Câteva dintre verbele care cer un obiect în acuzativ, respectiv un pronume în acuzativ, sunt următoarele: anrufen (a suna, a telefona), besuchen (a vizita), hassen (a urî), lieben (a iubi), kennen (a cunoaște), mögen (a plăcea), sehen (a vedea), suchen (a căuta).

Întrebările la care răspunde un obiect în acuzativ
1. Pentru persoane: Wen? Pe cine?
2. Pentru obiecte: Was? Pe ce?
Ich rufe dich an!


Pronumele personal in Acuzativ

Singular
1 mich pe mine, mă
2 dich pe tine, te
3 m ihn pe el, îl, l
3 f sie pe ea, o
3 n es pe el, îl, l
Plural
1 uns pe noi, ne
2 euch pe voi, vă
3 sie pe ei, îi, i, pe ele, le
3 pol Sie pe dumneavoastra


Exemple cu pronumele personal în Acuzativ

Ich freue mich dich kennenzulernen!
Mă bucur să te cunosc (pe tine)!

Bitte, rufe mich später an! Jetzt habe ich keine Zeit.
Te rog, sună-mă mai târziu! Acum nu am timp.

Darf ich dich etwas fragen?
Îmi permiţi să te întreb ceva (pe tine)?

Ich habe ein Buch. Ich leihe dir es.
Am o carte. Ți-o împrumut ţie (pe ea).

Ich liebe dich!
Te iubesc!

Wir besuchen dich am 28. Juni.
Te vizităm (pe tine) pe 28 iunie.

Frank sucht dich. Du sollst ihn anrufen.
Frank te caută pe tine. Ar trebui să-l suni pe el.

Frank ist krank. Ich muss ihn ins Krankenhaus besuchen.
Frank este bolnav. Trebuie să-l vizitez (pe el) la spital.

Maja sucht Stefan. Maja sucht ihn.
Maja îl caută pe Ștefan. Maja îl caută pe el.

Ich habe Frank besuchen. Ich habe ihn etwas gefragt.
L-am vizitat pe Frank. Eu l-am întrebat ceva pe el.

Sienna liebt Frank. Sie liebt ihn viel.
Sienna îl iubește pe Frank. Ea îl iubește (pe el) mult.

Maja sucht sein Handy. Hast du es schon gefunden?
Maja își caută telefonul. L-ai găsit (pe el) deja?

Ihr Freundin besucht sie morgen.
Prietena ei o vizitează (pe ea) mâine.

Klara kommt heute. Du musst sie vom Bahnhof abholen.
Klara vine astăzi. Tu trebuie să o iei (pe ea) de la gară.

Ich suchte meine Tasche. Endlich, habe ich sie gefunden.
Îmi căutam geanta. În sfârșit, am găsit-o (pe ea).

Die Tür ist geoffnet. Schließe sie bitte!
Ușa este deschisă. Închide-o (pe ea), te rog!

Ich will mir ein Auto kaufen. Ich will es im Rot.
Vreau să-mi cumpăr o mașină. (Pe ea) O vreau roșie.

Er holt uns vom Bahnhof ab.
El ne ia (pe noi) de la gară.

Er besucht uns oft.
El ne vizitează (pe noi) adesea.

Ich will euch gratulieren.
Vreu să vă felicit (pe voi).

Ich habe Sie gefragt...
V-am întrebat (pe dumneavoastră)...

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii