Ad Code

Pronumele personal in Nominativ

Pentru a putea înţelege mai bine despre ce este vorba, iată în continuare şi câteva exemple cu pronumele personal în cazul nominativ, în germană.

Să recapitulăm:
Personalpronomen im Nominativ
ich fahre eu şofez
du kommst tu vii
er singt el cântă
sie ist ea este
es regnet /* plouă
wir haben noi avem
ihr schlaft voi dormiţi
sie machen ei, ele fac
Sie gehen Dumneavoastră mergeţi


Ich - Eu (persoana I, singular)

Ich fahre mit dem Bus. Du fährst mit dem Fahrrad.
  Eu merg cu autobuzul. Tu mergi cu bicicleta.
Ich gehe spazieren. Kommst du mit mir?
  (Eu) Merg să mă plimb. Vii (tu) cu mine?
Ich heiße Thomas. Wie heißt du?
  (Eu) Mă numesc Thomas. Tu cum te numeşti?
Ich bin glücklich. Bist du auch glücklich?
  (Eu) Sunt fericit. Şi tu eşti fericit?
Ich bin 22 Jahre alt und ich bin Student.
  Am 22 de ani şi sunt student.

Du - Tu (persoana a II-a, singular)

Du hast ein Hund. Er ist groß.
  Tu ai un câine. El este mare.
Du sollst besser Deutsch lernen.
  (Tu) Ar trebui să înveţi mai bine germană.
Du kannst allein nichst machen.
  Tu nu poţi face nimic singur.
Hast du Hunger?
  Îţi este foame? (Ai tu foame?)
Du sollst mehr bewegen.
  (Tu) Ar trebui să faci mai multă mişcare.

Er - El (persoana a III-a, singular, masculin)

Er ist, seit zwei Wochen, allein zu Hause.
  El este, de două săptămâni, singur acasă.
Er möchte ein Salat essen.
  El îşi doreşte să mănânce o salată.
Er isst der Salat nicht allein.
  El nu mănâncă salata singur.
Er ist heute Abend bei uns gekommen.
  El a venit în seara asta la noi.
Er hat die Prüfung nicht bestanden.
  El nu a promovat examenul.

Sie - Ea (persoana a III-a, singular, feminin)

Sie möchte ans Meer fahren. Gehst du mit sie?
  Ea îşi doreşte să meargă la mare. Mergi (tu) cu ea?
Sie hat eine neue und billige Bluse gekauft.
  Ea a cumpărat o bluză nouă şi ieftină.
Sie hat mir 100 euro geliehen.
  Ea mi-a împrumutat 100 de euro.
Sie möchte an die Universität die Geschichte des Rumäniens studieren.
  Ea îşi doreşte să studiete la universitate istoria României.
Sie hat, am Wochenende, viel zu tun.
  Ea are, la sfârşitul săptămânii, multe de făcut.

Es - persoana a III-a, neutru (în germană)

Ich habe ein Auto. Es (das Auto) ist blau.
  Eu am o maşină. Ea este albastră.
Sie hat ein Heft. Es (das Heft) ist grün.
  Ea are un caiet. El este verde.
Heute, das Wetter ist schlimm. Es regnet!
  Astăzi, vremea este rea. Plouă!
Wir sollen nach Hause gehen. Es wird spät!
  (Noi) Ar trebui să mergem acasă. Se face târziu.
Wie geht es dir? Mir geht es gut!
  Cum îţi merge? Îmi merge bine!

Wir - Noi (persoana I-a, plural)

Wir lernen die deutsche Sprache im Internet.
 Noi învăţăm limba germană pe Internet.
Wir haben keine Lust auf Deutsch zu lernen.
  Noi nu avem chef să învăţăm germană.
Wir sollen mehr als zwei Fremdsprachen lernen.
  (Noi) Ar trebui să învăţăm mai mult de două limbi străine.
Wir wollen mit dem Schiff fahren...
  Vrem (noi) să mergem cu vaporul...
..aber wir haben kein Geld dafür.
  ...dar (noi) nu avem bani pentru asta.

Ihr - Voi (persoana a II-a, plural)

Ihr geht schneller als wir.
 Voi mergeţi mai repede decât noi.
Habt ihr den Louvre besuchen?
  Aţi vizitat (voi) Louvre-ul?
Ihr seid schon weg gegangen.
  Voi eraţi deja plecaţi.
Ihr habt viel Glück gehabt.
  Voi aţi avut mult noroc.
Ihr seid gespannt.
  Voi sunteţi nerăbdători.

Sie - Ei/Ele (persoana a III-a, plural)

Sie sind sehr unruhig. Wir sind sehr ruhig.
  Ei sunt foarte agitaţi. Noi suntem foarte liniştiţi.
Sie haben der Jackpot gewonnen.
  Ele au câştigat marele pot.
Sie haben gester viele Sachen gekauft.
  Ele au cumpărat ieri multe lucruri.
Haben sie lust auf bischen Grammatik?
  Au ei chef de puţină gramatică?
Sie sollen nicht rauchen.
  Ei ar trebui să nu fumeze.

Sie - Dumneavoastră (forma de politeţe)

Kommen Sie heute? Nein, ich komme morgen.
Veniţi (dumneavoastră) astăzi? Nu, vin mâine.
Woher kommen Sie? Ich komme aus Rumänie.
De unde veniţi (dumneavoastră)? Vin din România.
Sind Sie Frau Messey?
Dumneavoastră sunteţi doamna Messey?
Könnten Sie mir bitte sagen...
Aţi putea (dumneavoastră), vă rog, să-mi spuneţi...
Sie sind am besten Lehrer!
Dumneavoastră sunteţi cel mai bun profesor.



Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii