Ad Code

Conjugare tradusă verb fahren (a conduce)

Conjugarea verbului neregulat fahren, care se poate traduce în limba română prin a conduce, a şofa sau, adesea, prin a merge. În limba germană, când vrem să spunem că mergem undeva cu un mijloc de transport, folosim fahren. Când mergem pe propriile picioare, folosim verbul gehen.
Conjugarea verbului la modul indicativ şi conjunctiv conţine de asemenea traducerea în limba română pentru o parcurgere mai uşoară.

Gute fahrt!
Beispielsätze

Ich fahre gern mit dem Bus.
 Îmi place să merg cu autobuzul.
 Merg cu plăcere cu autobuzul.
Ich fahre gern mein altes Auto.
 Şofez cu plăcere maşina mea cea veche.
Wir möchten an den Atlantik fahren.
 Ne dorim să  mergem la oceanul Atlantic.
Fahren Sie bitte ganz besonders vorsichtig.
 Vă rugăm, conduceţi cu atenţie.
Wir könnten im Sommer ans Meer fahren.
 La vară, am putea să mergem la mare.
Wohin fahren Sie? Ich fahre nach Rumänien.
 Unde mergeţi? Şofez către România.
Könnten Sie mir bitte sagen, ob dieser Bus nach Craiova fährt?
 Aţi putea să-mi spuneţi, vă rog, dacă acest autobuz merge la Craiova?
Wir fahren dieses Jahr nach Predeal.
 Mergem anul acesta la Predeal.
Wir fahren um das Stadtzentrum.
 Conducem în jurul centrului oraşului.
Mein Vater ist Fahrer. Er fährt ein großes Auto.
 Tatăl meu este şofer. El conduce o maşină mare.
Wenn ich auf der Autobahn fahre, überhole ich oft die andere Autos.
 Când conduc pe autostradă, depăşesc des celelalte automobile.
Wenn ihr wollt, können wir auch mit dem Schiff nach Helgoland fahren.
 Când vreţi, putem să mergem de asemenea cu vaporul la Helgoland.

Complementar, vedeţi şi:
der Fahrer, die Fahrer - şoferul, şoferii
der Falschfahrer, die Falschfahrer - şofer care merge pe contrasens
der Sonntagsfahrer, die Sonntagsfahrer - şoferul de duminică
der Führerschein, die Führerscheine - şcoala de şoferi
das Fahrrad, die Fahrräder - bicicleta, bicicletele
Conjugare fahren la Indikativ


fahren ➭ Indikativ Präsens
se traduce prin prezent
ich fahr(e) eu conduc
du fährst tu conduci
er, sie, es fährt el, ea conduce
wir fahren noi conducem
ihr fahrt voi conduceţi
sie, Sie fahren ei, ele conduc  

fahren ➭ Indikativ Präteritum
se traduce prin imperfect
ich fuhr eu şofam
du fuhrst tu şofai
er, sie, es fuhr el, ea şofa
wir fuhren noi şofam
ihr fuhrt voi şofaţi
sie, Sie fuhren ei, ele şofau    

fahren ➭ Indikativ Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich bin gefahren eu am condus
du bist gefahren tu ai condus
er, sie, es ist gefahren el, ea a condus
wir sind gefahren noi am condus
ihr seid gefahren voi ați condus
sie, Sie sind gefahren ei, ele au condus         
fahren ➭ Indikativ Plusquamperfekt
se traduce prin mai mult ca perfect
ich war gefahren eu condusesem
du warst gefahren tu conduseseşi
er, sie, es war gefahren el, ea condusese
wir waren gefahren noi conduseserăm
ihr wart gefahren voi conduseserăţi
sie, Sie waren gefahren ei, ele conduseseră        

fahren ➭ Indikativ Futur
se traduce prin viitor
ich werde fahren eu voi conduce
du wirst fahren tu vei conduce
er, sie, es wird fahren el, ea va conduce
wir werden fahren noi vom conduce
ihr werdet fahren voi veți conduce
sie, Sie werden fahren ei, ele vor conduce       

fahren ➭ Indikativ Futur 2
se traduce prin viitor apropiat
ich werde gefahren sein eu voi fi condus
du wirst gefahren sein tu vei fi condus
er, sie, es wird gefahren sein el, ea va fi condus
wir werden gefahren sein noi vom fi condus
ihr werdet gefahren sein voi veți fi condus
sie, Sie werden gefahren sein ei, ele vor fi condus                 
Conjugare fahren la Konjunktiv


fahren ➭ Konjunktiv Präsens
se traduce prin conjunctiv prezent
ich fahre eu să conduc
du fahrest tu să conduci
er, sie, es fahre el, ea să conducă
wir fahren noi să conducem
ihr fahret voi să conduceţi
sie, Sie fahren     ei, ele să conducă

fahren ➭ Konjunktiv Präteritum
se traduce prin conditional optativ prezent
ich führe eu aș conduce
du führest tu ai conduce
er, sie, es führe el, ea ar conduce
wir führen noi am conduce
ihr führet voi ați conduce
sie, Sie führen     ei, ele ar conduce

fahren ➭ Konjunktiv Perfekt
se traduce prin conjunctiv perfect
ich sei gefahren eu să fi condus
du seiest gefahren tu să fi condus
er, sie, es sei gefahren el, ea să fi condus
wir seien gefahren noi să fi condus
ihr seiet gefahren voi să fi condus
sie, Sie seien gefahren ei, ele să fi condus       
fahren ➭ Konjunktiv Plusquamperfekt
se traduce prin conditional optativ perfect
ich wäre gefahren eu aș fi condus
du wärest gefahren tu ai fi condus
er, sie, es wäre gefahren el, ea ar fi condus
wir wären gefahren noi am fi condus
ihr wäret gefahren voi ați fi condus
sie, Sie wären gefahren ei, ele ar fi condus          

fahren ➭ Konjunktiv Futur
se traduce prin viitor
ich werde fahren eu voi conduce
du werdest fahren tu vei conduce
er, sie, es werde fahren el, ea va conduce
wir werden fahren noi vom conduce
ihr werdet fahren voi veți conduce
sie, Sie werden fahren ei, ele vor conduce        

fahren ➭ Konjunktiv Futur 2
se traduce prin viitor anterior
ich werde gefahren sein eu voi fi condus
du werdest gefahren sein tu vei fi condus
er, sie, es werde gefahren sein el, ea va fi condus
wir werden gefahren sein noi vom fi condus
ihr werdet gefahren sein voi veți fi condus
sie, Sie werden gefahren sein ei, ele vor fi condus                  


Imperativ
fahr(e) (du)
fahren (wir)
fahrt (ihr)
fahren (Sie)

Infinitiv I
fahren
zu fahren

Infinitiv II
gefahren sein
gefahren zu sein

Participiu I
fahrend

Participiu II
gefahren

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

Ce părere ai despre această lecție?