Ad Code

Conjugare tradusa verb SOLLEN (a trebui)

Conjugare si traducere sollen - a trebui, a avea obligatia morala, diateza activa.

In cele ce urmeaza, vom invata sa conjugam verbul modal sollen la modurile indicativ si conjunctiv,
timpurile corespunzatoare.
Pentru a fi mai usor de asimilat, am trecut la fiecare conjugare traducerea in limba romana.
Va recomand sa repetati periodic aceasta conjugare, defapt toate conjugarile verbelor importante, pentru a va intra in reflex formele lor.

Beispiele


conjugare sollenMein Arzt hat gesagt, ich soll viel trinken.
Doctorul meu a spus ca trebuie sa beau mult.

Ich bin aufgeregt. Ich soll morgen ein Referat halten.
Sunt nervos. Maine trebuie sa sustin un referat.

Soll ich Roger zu meiner Party einladen?
Ar trebui sa-l invit pe Roger la petrecerea mea?

Die Kinder sollten im Haus bleiben.
Copiii ar trebui sa ramana in casa.


Conjugare SOLLEN la Indicativ - Indikativ


Conjugare SOLLEN la Prezent (Präsens)
se traduce prin prezent
ich soll eu trebuie (sa gust)
du sollst tu trebuie (sa faci)
er, sie, es soll el, ea trebuie (sa rupa)
wir sollen noi trebuie (sa zburam)
ihr sollt voi trebuie (sa invatati)
sie, Sie sollen ei, ele trebuie (sa fuga)
Conjugare SOLLEN la Imperfect (Präteritum)
se traduce prin imperfect
ich sollte eu trebuia (sa scriu)
du solltest tu trebuia (sa citesti)
er, sie, es sollte el, ea trebuia (sa dea)
wir sollten noi trebuia (sa cunoastem)
ihr solltet voi trebuia (sa ascultati)
sie, Sie sollten ei, ele trebuia (sa manance)

Conjugare SOLLEN la Perfect (Perfekt)
se traduce prin perfect compus
ich habe gesollt (sollen) eu am trebuit
du hast gesollt tu ai trebuit
er, sie, es hat gesollt el, ea a trebuit
wir haben gesollt noi am trebuit
ihr habt gesollt voi ati trebuit
sie, Sie haben gesollt ei, ele au trebuit
Conjugare SOLLEN la Mai mult ca perfect
se traduce prin mai mult ca perfect
ich hatte gesollt (sollen) eu trebuisem
du hattest gesollt tu trebuisesi
er, sie, es hatte gesollt el, ea trebuise
wir hatten gesollt noi trebuiseram
ihr hattet gesollt voi trebuiserati
sie, Sie hatten gesollt ei, ele trebuisera

Conjugare SOLLEN la Viitor (Futur 1)
se traduce prin viitor
ich werde sollen eu voi trebui
du wirst sollen tu vei trebui
er, sie, es wird sollen el, ea va trebui
wir werden sollen noi vom trebui
ihr werdet sollen voi veti trebui
sie, Sie werden sollen ei, ele vor trebui
Conjugare SOLLEN la Viitor apropiat (Futur 2)
se traduce prin viitor apropiat
ich werde gesollt eu voi fi trebuit
du wirst gesollt tu vei fi trebuit
er, sie, es wird gesollt el, ea va fi trebuit
wir werden gesollt noi vom fi trebuit
ihr werdet gesollt voi veti fi trebuit
sie, Sie werden gesollt ei, ele vor fi trebuit

Conjugare SOLLEN la Conjunctiv - Konjunktiv


Conjugare SOLLEN la Prezent (Präsens)
se traduce prin conjunctiv prezent
ich solle eu sa trebui
du sollest tu sa trebui
er, sie, es solle el, ea sa trebui
wir sollen noi sa trebuim
ihr sollet voi sa trebuiti
sie, Sie sollen ei, ele sa trebuie
Conjugare SOLLEN la Perfect (Perfekt)
se traduce prin conjunctiv perfect
ich habe gesollt eu sa fi trebuit
du habest gesollt tu sa fi trebuit
er, sie, es habe gesollt el, ea sa fi trebuit
wir haben gesollt noi sa fi trebuit
ihr habet gesollt voi sa fi trebuit
sie, Sie haben gesollt ei, ele sa fi trebuit

Conjugare SOLLEN la Imperfect (Präteritum)
se traduce prin conditional optativ prezent
ich sollte eu as trebui
du solltest tu ai trebui
er, sie, es sollte el, ea ar trebui
wir sollten noi am trebui
ihr solltet voi ati trebui
sie, Sie sollten ei, ele ar trebui
Conjugare SOLLEN la Mai mult ca perfect
se traduce prin conditional optativ perfect
ich hätte gesollt eu as fi trebuit
du hättest gesollt tu ai fi trebuit
er, sie, es hätte gesollt el, ea ar fi trebuit
wir hätten gesollt noi am fi trebuit
ihr hättet gesollt voi ati fi trebuit
sie, Sie hätten gesollt ei, ele ar fi trebuit

Conjugare SOLLEN la Viitor I
se traduce prin viitor
ich werde sollen eu voi trebui
du werdest sollen tu vei trebui
er, sie, es werde sollen el, ea va trebui
wir werden sollen noi vom trebui
ihr werdet sollen voi veti trebui
sie, Sie werden sollen ei, ele vor trebui
Conjugare SOLLEN la Viitor II
se traduce prin viitor anterior
ich werde gesollt eu voi fi trebuit
du werdest gesollt tu vei fi trebuit
er, sie, es werde gesollt el, ea va fi trebuit
wir werden gesollt noi vom fi trebuit
ihr werdet gesollt voi veti fi trebuit
sie, Sie werden gesollt ei, ele vor fi trebuit


Forma perifrastica - Conditionalul


Conjugare SOLLEN Conditional Prezent
se traduce prin conditional prezent
ich würde sollen eu as trebui
du würdest sollen tu ai trebui
er, sie, es würde sollen el, ea ar trebui
wir würden sollen noi am trebui
ihr würdet sollen voi ati trebui
sie, Sie würden sollen ei, ele ar trebui
Conjugare SOLLEN la Conditional Perfect
se traduce prin conditional perfect
ich würde gesollt eu as fi trebuit
du würdest gesollt tu ai fi trebuit
er, sie, es würde gesollt el, ea ar fi trebuit
wir würden gesollt noi am fi trebuit
ihr würdet gesollt voi ati fi trebuit
sie, Sie würden gesollt ei, ele ar fi trebuit

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii