Ad Code

Conjugare Verbe Germana la Viitor si Viitor II

Modul indicativ, diateza activa, viitor I, viitor II (viitor anterior)

Timpul Viitor


In germana, timpul viitor (sau viitor I) se formeaza in doua moduri.
1. din prezentul verbului de conjugat si un complement circumstantial de timp;
2. din prezentul verbului auxiliar werden si infinitivul prezent al verbului de conjugat.

1. verb de conjugat la prezent + complement circumstantial de timp

2. werden la prezent + infinitivul prezent al verbului de conjugat

1. Nächstes Jahr fahren meine Eltern nach Spanien.
Anul viitor parintii meu pleaca in Spania.
2. Nächstes Jahr werde ich Urlaub in Deutschland machen.
Anul viitor (eu) voi face o vacanta in Germania.

Werde ich aus Germana Online deutsch lernen.
Voi invata de la Germana Online limba germana.

Er wird schon schlafen.
El deja va dormi.

Exemplu de conjugare kommen, fragen la timpul viitor
kommen fragen a intreba
ich werde kommen ich werde fragen eu voi intreba
du wirst kommen du wirst fragen tu vei intreba
er/sie/es wird kommen er/sie/es wird fragen el/ea va intreba
wir werden kommen wir werden fragen noi vom intreba
ihr werdet kommen ihr werdet fragen voi veti intreba
sie/Sie werden kommen sie/Sie werden fragen ei/ele vor intreba

Timpul viitor din limba germana se traduce in romana prin:
- viitor;
- prezent cu valoare de viitor;
- sau prin imperativ (in functie de context).

Timpul Viitor Anterior (II) sus↑


Timpul viitor II, sau viitor anterior, se formeaza din prezentul verbului auxiliar werden si infinitivul perfect al verbului de conjugat.

werden la prezent + infinitiv perfect verb de conjugat

Exemplu de conjugare kommen si fragen la viitor anterior
kommen fragen a intreba
ich werde gekommen sein ich werde gefragt haben eu voi fi intrebat
du wirst gekommen sein du wirst gefragt haben tu vei fi intrebat
er/sie/es wird gekommen sein er/sie/es wird gefragt haben el/ea va fi intrebat
wir werden gekommen sein wir werden gefragt haben noi vom fi intrebat
ihr werdet gekommen sein ihr werdet gefragt haben voi veti fi intrebat
sie/Sie werden gekommen sein sie/Sie werden gefragt haben ei/ele vor fi intrebat

Viitorul anterior din limba germana se traduce cu corespondentul lui din limba romana (viitor anterior).

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

7 Comentarii

  1. ce inseamna " werden"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Werden = a devenii.
      Ich werde = eu devin.
      Ich werde werden = eu voi devenii

      Ștergere
    2. Corigent ești tu.
      “a deveni”, “voi deveni” - cu un singur “i”!!

      Ștergere
  2. Si eu am invatat la scoala (curs de germana, in Germania) ca werden se traduce - „eu voi” si cu el se formeaza viitorul.Primul tabel e bun dar cred ca al doilea e deja prea mult, noi nu ne exprimam folosind viitorul anterior nici in romana , haha, dar e bine de avut in vedere.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am invatat la scoala (curs de germana, in Germania) ca werden se traduce - „eu voi” si cu el se formeaza viitorul.Primul tabel e bun dar cred ca al doilea e deja prea mult, noi nu ne exprimam folosind viitorul anterior nici in romana , haha, dar e bine de avut in vedere.

    RăspundețiȘtergere
  4. werden înseamnă și a deveni cine a fost profesoară, femeia de serviciu??

    RăspundețiȘtergere

Ce părere ai despre această lecție?