Ad Code

Verbul WERDEN

Werden, impreuna cu haben si sein sunt cele mai des folosite verbe in limba germana.

WERDEN = a se face, a deveni.

Verbul werden poate fi folosit:

1.predicativ:
  • Unser Plan wird Wirklichkeit.
    • Planul nostru devine realitate.
2.ca verb copulativ:
  • Es wird Spät!
    • Se face tarziu.
3.ca verb auxiliar la formarea viitorului, a diatezei pasive si a conjunctivului II:
  • Ich würde gerne reisen.
    • Mi-ar placea sa calatoresc.
4.exprima o presupunere in constructia Werden + Infinitiv:
  • Sie wird es wohl vergessen haben.
    • Probabil ca a uitat.
Conjugarea verbului werden la prezent (Präsens)

ich werde eu devin
du wirst tu devii
er, sie, es wird el, ea devine
wir werden noi devenim
ihr werdet voi deveniti
sie, sie werden ei, ele devin


Conjugarea verbului werden la imperfect (Präteritum)

ich wurde eu deveneam
du wurdest tu deveneai
er, sie, es wurde el, ea devenea
wir wurden noi deveneam
ihr wurdet voi deveneati
sie, sie wurden ei, ele deveneau


Conjugarea verbului werden la perfect (Perfekt)

ich bin geworden eu am devenit
du bist geworden tu ai devenit
er, sie, es ist geworden el, ea a devenit
wir sind geworden noi am devenit
ihr seid geworden voi ati devenit
sie, sie sind geworden ei, ele au devenit

Conjugare completa werden.

De retinut! Erinnern Sie sich!
  • werden - a se face, a deveni;
  • schimba vocala E din radacina cu vocala I la persoanele a II-a si a III-a singular prezent;
  • pierde consoana D din radacina la persoana a II-a singular;
  • nu primeste terminatia T la persoana a III-a singular.

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii