Ad Code

Verbul SEIN

La fel ca si in cazul verbului haben, verbul SEIN este foarte des intanit in limba germana. Acesta face parte din grupa verbelor neregulate.

Verbul SEIN se traduce prin a fi, a se afla, a avea loc.


Verbul sein poate fi folosit:

1. ca verb predicativ:
  • Meine Mutter ist nicht zu Hause.
    • Mama mea nu este acasa.
  • Das Konzert ist um 20 Uhr.
    • Concertul este la ora 20.
2. ca verb copulativ:
  • Mein Bruder ist Schüler.
    • Fratele meu este student.
  • Unsere Lehrerin ist nett.
    • Profesoara noastra este draguta.

3. ca verb auxiliat de timp, participand la formarea perfectului, mai mult ca perfectului si a pasivului starii:
  • Mein Bruder ist ins Gebirge gefahren.
    • Fratele meu a plecat la munte.
  • Das Fenster ist geöffnet.
    • Fereastra este deschisa.

4. exprima o necesitate in constructia sein + zu + infinitvul verbului:
  • Diese Übung ist noch zu machen.
    • Mai trebuie facut acest exercitiu.

5. exprima o posibilitate in aceeasi constructie (similar cu Können + Infinitiv):
  • Das ist schwer zu verstehen.
    • Asta este greu de inteles.
Conjugarea verbului sein la prezent (Präsens)

ich bin eu sunt
du bist tu esti
er, sie, es ist el, ea este
wir sind noi suntem
ihr seid voi sunteti
sie, sie sind ei, ele sunt

Dupa cum putem observa din exemplul de mai sus, terminatiile difera fata de ce am invatat in cazul verbului haben deoarece si verbul sein este neregulat, adica isi schimba forma pe parcursul conjugarii.

Conjugarea verbului sein la imperfect (Präteritum)

ich war eu eram
du warst tu erai
er, sie, es war el, ea era
wir waren noi eram
ihr wart voi erati
sie, sie waren ei, ele erau

Conjugarea verbului sein la perfect (Perfekt)

ich bin gewessen eu am fost
du bist gewessen tu ai fost
er, sie, es ist gewessen el, ea a fost
wir sind gewessen noi am fost
ihr seid gewessen voi ati fost
sie, sie sind gewessen ei, ele au fost

De retinut! Erinnern Sie sich!
  • sein - a fi, a se afla, a avea loc;
  • war - ist - gewessen
  • este un verb neregulat (isi schimba forma pe parcursul conjugarii).

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii